TWOJA PRZEGLĄDARKA JEST NIEAKTUALNA.
Wykryliśmy, że używasz nieaktualnej przeglądarki, przez co nasz serwis może dla Ciebie działać niepoprawnie. Zalecamy aktualizację lub przejście na inną przeglądarkę.
Postępowanie w sprawie nadania stopnia doktora habilitowanego wszczyna się na wniosek osoby ubiegającej się o nadanie stopnia doktora habilitowanego, skierowany do właściwej w danej dyscyplinie rady dyscypliny naukowej Politechniki Wrocławskiej za pośrednictwem Rady Doskonałości Naukowej. Szczegółowy tryb postępowania opisany jest w rozdziale VI. Regulaminu nadawania stopni naukowych na Politechnice Wrocławskiej.
Wniosek obejmuje:
Dokumenty, które należy przedłożyć do Rady Doskonałości Naukowej:
Sposób przygotowania dokumentacji:
Wniosek o wszczęcie postępowania w sprawie nadania stopnia doktora habilitowanego wraz z załącznikami kandydat przedkłada do Rady Doskonałości Naukowej w 1 egzemplarzu w formie papierowej wraz z kopiami tych dokumentów zapisanymi na informatycznych nośnikach danych – w 2 egzemplarzach (preferowane nośniki danych „pendrive”) lub drogą elektroniczną za pośrednictwem platformy ePUAP.
Na stronie internetowej Rady Doskonałości Naukowej określono wymagania dokumentacyjne wniosków w sprawie nadania stopnia doktora habilitowanego wraz ze wzorami dokumentów oraz opublikowano Poradnik. Postępowania dotyczące nadawania stopnia doktora habilitowanego.
Zgodnie z art. 221 ust 14 ustawy z dnia 20 lipca 2018 r. - Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 742 z późn. zm.; dalej Ustawy) Senat Politechniki Wrocławskiej określił szczegółowy tryb postępowania w sprawie nadania stopnia doktora habilitowanego w rozdziale VI Regulaminu nadawania stopni naukowych na Politechnice Wrocławskiej (Uchwała nr 487/35/2020-2024 Senatu PWr. z dnia 22 czerwca 2023 r.; dalej Regulaminu). Poniżej przedstawiono szczegółowy tryb postępowania wraz ze wskazaniem podstawy prawnej (w nawiasach).
W skład komisji habilitacyjnej nie może być powołana osoba, w stosunku do której zachodzą uzasadnione wątpliwości co do jej bezstronności. W szczególności członkiem komisji habilitacyjnej nie może być osoba (art. 221 ust. 6-7 Ustawy i § 23 ust. 3 i 5 Regulaminu):
Od decyzji o odmowie nadania stopnia doktora habilitowanego kandydatowi przysługuje prawo do wniesienia odwołania do RDN w terminie 30 dni od dnia jej doręczenia, za pośrednictwem rady dyscypliny naukowej, która tę decyzję podjęła (art. 224 ust. 1 Ustawy i § 26 ust. 5 Regulaminu).
W przypadku utrzymania w mocy decyzji o odmowie nadania stopnia doktora habilitowanego osoba ubiegająca się o stopień doktora habilitowanego może wystąpić z ponownym wnioskiem o wszczęcie postępowania w sprawie jego nadania po upływie co najmniej 2 lat. Okres ten może zostać skrócony do 12 miesięcy w przypadku znacznego zwiększenia dorobku naukowego lub artystycznego (art. 224 ust. 2 Ustawy i § 26 ust. 6 Regulaminu).Nasze strony internetowe i oparte na nich usługi używają informacji zapisanych w plikach cookies. Korzystając z serwisu wyrażasz zgodę na używanie plików cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki, które możesz zmienić w dowolnej chwili. Ochrona danych osobowych »